Wednesday, July 19, 2006

Saying sorry?

18 July
My friend posted up a nice post on saying sorry in his friendster's blog (which incidentally NOT from Stampin or Kuching). I'm not the biggest fan of friendster's blog but yea, with the exception of his. Wonder why he chose friendster though... ^^?

p.s. It's in chinese lah...

Actually arh... His whole blog is pretty good. Fits me lah...

21 July
I found out that the damn link cannot be opened. Dunno why... So decided to just re-post his post. I've got his permission not to worry.

朋友, 对不起...

跟朋友吵过架吗?

那种滋味不好受吧! 无论是谁的错,无可否认的,两人都希望能复合,若无其事地继续这一份友谊. 要说出对不起的第一个,往往是最珍惜这份友谊的. 两人的冷战,就因为没人想踏出第一步,向对方说声对不起,挽回这份友谊.

说实话,我也没这种勇气.

是尊严在作祟,先说了对不起,就代表自己真的向他认错了. 你明知道自己没错,为什么要跟他道歉? 先说对不起的人,应该是由他先讲. 一直都这样认为,直道一天,和一个要好的朋友凶吵了一架. 事情的原因,不能怪罪任何一方,两人都有错的成份. 我咬着牙根,死都不认错,坚定自己的立场不道歉,待他先说声对不起.

两人僵立耗了数小时,心里都不好受. 老师讲着课,我的脑中即浮起两人吵架的情景,也许,我们都太不理智了. 想告诉他,希望挽回这一份不易得来的友情,但是男儿膝盖有黄金,尊严阻止了我那么做.

“对不起.” 他真的先开口了.

“其实我也有错…” 我才颔首承认. 两个大男人说着这些话,真的挺尴尬,可是,就这样,我重新获得了一份更坚固的友谊.

回忆思考,原来值得羞愧的,应该是我. 他先说了对不起,反而显示了他的大方,一个男人想克制自己的尊严而率先认错,是需要多么大的勇气. 自己倒觉得也许真的错,是在我身上,觉得自己并不是一个值得托付的朋友,我把友情看得太淡了.

很多时候,说错了话,开错了玩笑,就足以毁去一份两人曾多么在乎的友谊. 经历了那么多,就那么一刻的争吵,而抹拭去了那一段互相交换秘密,安抚鼓励对方的惬意,太不值得了.

今天写下这一篇,就因为又跟另一个朋友吵架了. 为了一时的不过眼,将他的坏处开了一个过分的玩笑,两人就翻脸大吵. 始终,挨不过尊严的一关,他亦是倔强,两人就不语各自走各的. 冷静了下来,回想着适才的无知,瞬间却想对他诚挚地说: “朋友,我不想失去这份情谊.”

或许真的太迟了吧…

你也曾如此吗? 去把那些失去的友谊重拾回吧! 中学毕业了,我希望每个朋友都能祝福我的未来. 我不想在友谊间,残留下遗憾,在往日逢街迎面时,依然后悔着当初的误会. 那些曾经推心置腹,一起做傻事,一起畅饮高谈,一起打球,一起欢乐的兄弟,请原谅我无心的过失和曾经的失言与傲慢,让我真挚的说声抱歉:

“朋友,对不起.”

著于 2005/2/17

3 comments:

PaNdA said...

errr.. is the link correct?

-me ish teacher - said...

It is correct but dunno why kenot open. I think I just re-post his post lah... No prob de...

PaNdA said...

I found out that the damn link cannot be opened. Dunno why... So decided to just re-post his post. I've got his permission not to worry.

what you found out? i found out leh.. hahahahahahahah jk jk jk...

the link weird weird leh.. opens to another site leh...